Tuesday, December 21, 2010

Kaki Di Perut..

Surah Gaffir ayat [62] yang
Yang bersifat demikian ialah Allah, Tuhan kamu; yang menciptakan tiap-tiap sesuatu (dari tiada kepada ada); tiada Tuhan (yang berhak disembah) melainkan Dia; maka bagaimana kamu dapat dipalingkan (daripada menyembahNya)
Insan  istimewa yang dianggap titisan dewa  menjadikan anak cilik yang berusia 8 tahun Deepak Kumar Paswan ini menjadi perhatian dunia, walaupun tidak normal seperti teman sebaya sepermainannya.
8 tahun Deepak Kumar Paswan menderita kerana kembar parasit.
Kumar yang lahir dengan kelainan di tubuhnya ada sepasang kaki  di bahagian perut yang dalam istilah medik disebut parasit, sehingga dia merasa tidak selesa  bermain bersama  kawan-kawannya. Namun kelainan yang dimiliki Kumar ini   menjadikan masyarakat setempat memuja  dirinya sebagai titisan dewa,t menurut ayahnyaVeeresh Paswan ,yang tinggal di kota Bihar wilayah timur India menyatakan hasrat kini Kumar ingin  mejalankan pembedahan kerana tidak selesa dengan kembar parasitnya. Kumar yang diramal oleh doktor tidak boleh hidup lama berjaya menyangkal dakwaan doktor. Namun dia sebagai anak dari keluarga kelas sederhana tidak mampu menjalani pembedahan tersebut kerana faktor kewangan.

No comments:

Post a Comment